zondag, november 12, 2006

Beitels

Bericht voor 12 november.

Ver hoeven wij hier nooit te zoeken om bij de dingen stil te staan. Een dagdagelijkse datum kan al een mijlpaal zijn. Een pas op de plaats is gauw gemaakt. Vandaag bijvoorbeeld schallen hier alle versies van Long may you run door de luidsprekers. Long may you run… Er zijn dingen waaraan het wennen is. Als Neil Young, held der helden, Hurricane uit al onze langvervlogen tijden, vandaag 61 wordt hoe oud moet dan de wereld rondom ons niet geworden zijn. Maar Young en Oud, dat gaat nog steeds niet samen. Nostalgie zal hier nog lang niet de maat zijn van alle dingen. Om een man te eren leggen wij alleen wat tijd opzij. Voor de rest blijft vandaag vandaag. Niets meer. Niets minder. Vandaag is een smidse – hey hey my my – waarin we blijven oefenen in het hersmeden en harden van de betere beitel.

Vandaag, hier en op alle zenders: Neil Young 61!

Labels:

2 Comments:

At 14/11/06 5:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

een icoon zeg dat wel, ook in mijn kast staat de man op cd-tjes geperst te blinken.

en die verdomde banner dan ;-)
het is best wem een beetje raar, voor mij toch...
na de diepte waaruit ik weer omhoogkruipen moest, kom ik dan plots die clickx-mail tegen, blij toe dat het mijn wielerstie is die hen om één of andere reden opgevallen is en zo heb ik dus vandaag ook gestemd en een stem teruggegeven naar hier

beste groeten, AnW

 
At 15/11/06 1:50 p.m., Anonymous Anoniem said...

omweg bij nucleus was ik niet op de hoogte, maar ik vond dat ik uw skynetblogsroots toch maar even moest vermelden ;-)
niettemin succes met uw nominatie ;-)
en neil young: ben geen kenner van zijn werk maar met hurricane zat ik luidkeels luchtgitaar mee te spelen ;-)

 

Een reactie posten

<< Home