vrijdag, november 11, 2005

En zo gebeurt het...

Vandaag sluit ik een heuse Wapenstilstand met mezelf. Jaja... Zozo... Haha... Want, geloof me of geloof me niet, soms gebeurt het dat men zichzelf herleest. En "Wie zichzelf herleest, leest een grafschrift", dat weten we sinds we dit snedig stukje tekst als een vlokje mosterd bij Paul de Wispelaere mochten halen die daarbij wellicht zichzelf maar meer nog Marsman of Ter Braak - ik wil er af zijn - citeerde... Maar soms kan het echt. De Wapenstilstand met jezelf. Soms ruimt de grote mooie ontevredenheid even baan om plaats te maken om grootmoedig iets van jezelf te citeren. Al was het maar - laat mij dit zelf maar zeggen - om de mooie grootspraak waarop ik vandaag en zonder gène zeg, dit jongens, dit is pas een mooie link! Wat zeg ik, dit is de mooiste link die ik de laatste dagen nog van mezelf onderhanden heb gehad:

En zo gebeurt het dat je als iemand bent die op een dag aan de rand van een in onbruik geraakt zwembad staat…

3 Comments:

At 11/11/05 8:10 a.m., Anonymous Anoniem said...

Al is het een oude, hij mag er zijn... Volgens mij verdien je straks van mij een heuse nominatie bij de grote Clickx-familie!

 
At 11/11/05 8:13 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Come and see next week!"

 
At 11/11/05 10:27 a.m., Anonymous Anoniem said...

Een mens die sterft is als een museum dat...

Komt toch van Van Ostayen?

 

Een reactie posten

<< Home