zondag, januari 16, 2005

Estafette

Dat lieve kleine estafette-tje ('het doorgeven van een stokje') is her en der al een tijdje bezig. Zelf merkte ik pas vrijdagavond laat dat het (muzikale) stokje mij is toegeschoven door de man die ik geen Meester noemen mag en zelf dan maar het liefst omschrijf als Vriend Wchulseiee... En nee, mijn dierbaren, dat stokje werd mij niet door de tralies heen toegestoken... Wat je dan doet? Wel, simpel, als connaisseur van lijstjes en schema'tjes allerhande, neem je doodleuk dat stokje op! Als was het een waar eerbetoon aan één van die geliefde lichtvoetige hindes als daar meisjes als Elodie Ouedraogo zijn...

1. Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer ?

Ai... Bij mij absoluut geen giga's... Op dit vlak kom ik amper in de buurt van Beck, vrees ik (en die heeft naar eigen zeggen maar 173 mb)... Zegt dat iets over mij? Volgens mij zegt dat zeker iets over mij (maar nog meer over mij en mijn pc).

2. Wat is je laatst gekochte cd ?

Soms gaat het bij vlagen (en vlaagjes). Met eindejaar waren het er ineens 7. Ultieme inhaalmaneuvers allerhande. Bovendien allemaal eerlijk gekocht in de winkel van Superkeun (mocht ik dat zeggen, Keun?). Gemiddelde prijs: een onwaarschijnlijk 8,42 €. Sentiment tot en met, een editie van de zeer voorspelbare magnificent zeven:
* Prince -Purple Rain
* Young Neil -Re-ac-tor
* Fleetwood Mac - Greatest Hits
* Corrs - Best of
* Mertens Wim - (alweer) Best of
* Morrison Van - Hard noise the highway
* Gallagher Rory - Live in Europe

3. Wat is letterlijk het laatst geluisterde nr voor je dit bericht las ?

Voor ik vrijdagavond dit bericht te lezen kreeg zat ik in 'De Wijde Wereld', een pittige plaats in R. waar je (ook nog) iets kunt eten... (Het marokkaanse stoofpotje is er bv. heerlijk...) En ja, daar hoorde ik een paar keer (op dezelfde avond dan nog, misschien zegt dat iets over het restaurant) "My funny Valentine". Van die jonge jongen vol branie die ook nog Jamie Cullum heet.

4. Geef 4 nrs door die je heel vaak beluistert of die veel voor je betekenen.

Moeilijk! Wat zeg ik? Moeilijk! Maar alla, dan toch maar voor de vuist weg een paar van mijn 'absolute' nummers:
Jimmy Hendrix: The wind cries Mary
Yannis Markopoulos: Paean
Neil Young: Helpless
Bonnie 'prince' Billy: I see a darkness
Bonnie Raitt: one part be my lover
John Zorn: Spillane
John Coltrane: Giant Steps

(Kon natuurlijk net zo goed iets van I Muvrini, Robert Cray of Tom Waits zijn geweest...)

5. Aan welke 3 personen geef jij het stokje door en waarom?

Dat het geheel en al drie 'blogspotters' zijn, berust op een vreemde toevalligheid:
Pascal Digital. Waarom? Daarom!
Pdw: om te zien wat voor een kloterij hij dit allemaal wel niet zal vinden... En vooral omdat het mij benieuwt hoe hij dat al dan niet ook nog 'ns zal formuleren... Het laatste stokje gaat naar Anneke. Niet alleen omdat wol wil wandelen maar ook en vooral omdat bouwkunde nu eenmaal bewegen moet...

(In de reeks: Af en toe mag een mens zich op zondag wat laten afleiden...)