woensdag, december 08, 2004

Code-Monkey (Signalementen/6)

Gaf ik hem ooit al 'ns dikke Pluim? Zette ik hem eerder al 'ns een dikker streepje voor? Vormde ik met hem al ploeg en wonnen we in het Kuipke van Gent of elders, fluitend, dankzij zijn ruggensteun, dankzij zijn aflossingsduwtjes in mijn stram- en moegekwelde rug, de ploeg- en andere koersen met de vingers in de neus. Stond hij eerder al 'ns als eerste op mijn allereerste lijst? Neen, neen... Maar ik vergat hem niet of nooit en dat doe ik nog altijd. Meester mag ik hem niet meer noemen; sinds 29/9 heeft hij dat liever niet, en een Code-Monkey zoals hij word ik op een dag wel nooit, dus - wetende dat ik mag krijsen wanneer ik maar janken wil - noem ik hem maar Vriend en Beste Wchulseiee. Want ja ik stond bij hem al vaker in het krijt. En daar stond ik, wat zeg ik, daar sta ik nog te blinken en ik sta daar goed!