dinsdag, mei 24, 2011

Dylan 70!






























Wigwam

Waar was ik op de dag dat Dylan Sara schreef?
Was er beroering, stond er wind? Herinner ik mij mezelf
als wie ik was? Jong. En wars van alles, wars van tijd.
Fraseur! Lay lady lay in elke uithoek, in elke wigwam
van mijn hoofd. En zijn geneuzel, zijn koud

en kaal gekras dat op bleef spelen in mijn oor.
Ouwe koukleum van mijn gemurmel! Nooit
heb ik vermeden waar het hem om ging.
We gaan slapen en we dromen. En elke nacht
opnieuw kan elk voornemen lijken op een eed.




© Paul Rigolle





Bob Dylan zeventig vandaag, hier en op alle zenders:

Dylan 70 bij Ronny De Schepper
Wikipedia Dylan
Luisterpost De Wereld Morgen
Dylan 70, vanavond in de Vooruit
Thuissite Bob Dylan
en natuurlijk, zou ik of zou ik niet, de "Dylan vind ik leuk"-pagina.


Labels: ,

3 Comments:

At 29/5/11 11:26 p.m., Anonymous Bert Bevers said...

Hoewel ik absoluut niéts met Dylan heb (en al helemáál niet met 'Wigwam') vind ik dit een ontroerend mooi gedicht, mijn waarde....

 
At 30/5/11 6:50 a.m., Blogger Paul Rigolle said...

Dank voor je opmerking, Bert. Toch is hier nog werk aan. Die opsomming in vs 3 ("Tarantula suikerspin. Fraseur!")klikt niet goed... En in vs 5 schort er iets aan dat 'gekras' samen met dat 'geneuzel' waarop dan die koukleum volgt... Van de 3 slotverzen ben ik dan wel weer tevreden. Ik zie wel waar ik uitkom... Dit blogding is tenslotte ook maar iets als "veldwerk". Ik laat deze vroege versie dus ook maar staan! ('Het is wat het is', weetjewel). Met dikke groet nog. P.

 
At 3/6/11 7:11 a.m., Blogger Paul Rigolle said...

Zo, één en ander toch maar aangepast... Die "Tarantula sukerspin" (ondanks de verwijzing naar de titel van een roman van Dylan) er toch maar uitgegooid. En aan het geheel wat "ik" toegevoegd... Misschien komt het ooit nog goed met dit gedicht!

 

Een reactie posten

<< Home