maandag, mei 16, 2011

De ogen

Stemmen uit de wereld (14):

Je moet mij verontschuldigen. Dat ik hier zo laat aankom. Mijn trein had vertraging. En ik stond voor de brug. Alvorens thuis te geraken. Nu, over de accordeon. Natuurlijk komt er geen muziek uit. Je moet even wachten. De zak is volledig uitgerekt. De muziek stierf uit. En weldra begint de muziek weer. Als de zak terugkeert. Versta je? Het is een dood moment. Gelijk in de voetbal. Wanneer de bal op de middenstip wordt gelegd. Na een magistraal doelpunt. Er is eventjes geen voetbal. Versta je?
En nu de 'Blauwe Perspectieven'. Het zijn krassen op geverfd papier. Goed gezien. Maar je moet nu ook verder. Neem eens een nieuwe aanloop. Want er zijn de ogen en de hersenen. Probeer eens opnieuw!

W.V.


Vindplaats: een mooie reactie van W.V. op het bericht "De frieten en de kasseien van Benoît" in de onvolprezen kolommen van Moonartgallery – de site over bruisend Brugge.

En daar zeg ik graag ook nog even bij dat van W.V. (Willy Vynck), de man van honderden brieven over miljoenen foto’s, van 17 mei tot 26 juni 2011 een tentoonstelling loopt in Passa Porta. Op 24 mei 2011 spreekt Hans Theys er bovendien over het werk van Willy Vynck. De man zelf leest er die avond ook enkele van zijn brieven voor. Een mooie reden om nog ’s, geheel en al op eigen initiatief, af te zakken naar die moegetergde ouwe hoofdstad van dit immer onder het dood gewicht van Wevers en Wervers zwalpende land.

Ondertussen staat er ook een heel recent interview met Willy Vycnk in de MAG-magazijnen. Van Johan Debruyne. Te lezen via deze link.


Labels: