woensdag, september 19, 2007

Weet ik een plaats





















Omberland (1)

Terug van weggeweest! Het boek van Het omber en het oker weer dichtgeklapt. De matten opgeplooid…

Wie naar Umbrië reist keert terug zonder ooit weer helemaal terug te zijn. Misschien is dit dé betere reden waarom een mens zich gaat verplaatsen: Beseffen wat men heeft meegenomen... Maar niet beseffen wat men heeft meegebracht…

Voor wie net als ik in de voorbije weken een schitterende uitvalbasis zoekt om het Omberland van Umbrië (Perugia, Assisi, Spoleto, Gubbio, Spello, Montefalco, Foligno…) en omgeving (Arezzo…) te verkennen dan ken ik een adres! Dan weet ik een plaats! In Fratticiola Selvatica (een oord met de getoomlijste kracht van een ingehouden klankgedicht) zit je bij Tim en Lori van La Vallata meer dan gebeiteld. Als je er - grapje - tenminste in slaagt om de helling op te raken… Het zou me verbazen als hier in de komende weken (wennend alweer aan een overvloed aan inlandse druilerigheid en 298 en zoveel vernietigde mailtjes later) op deze bladzijden niet af en toe een Vallata-echo zou gaan opklinken.

Labels:

2 Comments:

At 19/9/07 8:36 p.m., Blogger sputnik said...

Kijk, dat vind ik nu zo genereus en zal ik onthouden.

 
At 21/9/07 12:33 a.m., Anonymous Anoniem said...

Umbria is jarenlang mijn favoriet geweest... nu weer 17 jaar geleden. Misschien is het tijd om terug te gaan.

 

Een reactie posten

<< Home