zondag, augustus 06, 2006

Witty and wise

Veel kans dat ik op het verdwaalde ogenblik dat jij deze woorden leest al op weg ben. Op weg naar het Dranouter van al mijn plaatsen. Een dag doorgebracht in de geur van verse modder en onder het gesternte van een muzikaal genot waarvan ik nu al weet dat het af en toe niet te harden is, kan ik ook dit jaar niet aan mij voorbij laten gaan. Wat de verwachtingen en de voorspellingen van deze jongen zelf zijn doet hier niet eens zo heel veel terzake. Gaan en kijken! Zo willen wij hier de boodschap blijven horen! Een mens is in het bezit van een voorraad zintuiglijke randapparatuur waar af en toe iets mee moet worden aangevangen. Het laat zich dus raden dat ik vandaag geen kristalhelder moment, geen tremelo missen wil van die ouwe doos vol tranentrekkers. De witte Dame van Dylan en ander schoon gezelschap. Ik wil dat het mij aan geen fragment van Daan zal ontbreken. Schedelgeboorten wil ik zien en horen. Aranis. Wespen. Lambchop. Mysterious, witty and wise. Om het nog niet eens te hebben over wie en wat ons bij valavond te wachten staat: die twentysomething van een tafelspringer. Opdonder vol van Everlasting Love. Het koele gladde fenomeen van een kleine killer die, wij zien het zo gebeuren, moeiteloos en in één moeite door al dat andere kleine grut van guppies op gympies in zijn zak zal steken. Hoeven ze daar nooit meer uit te komen...

Eén dag lang mogen in de Westhoek alle aders zwellen. Laat op de avond ziet men er de fakkels van de geestdrift branden. En sommigen beweren ietwat vermetel dat er stemmen te horen zijn die zo goed als naar de hemel reiken.

Vandaag op zowat alle zenders: Folkfestival Dranouter – The New Tradition – met o.a. Daan, Lenny en de wespen, Vitalski (’s mans blog al gezien overigens?), Aranis, de Schedelgeboorten, Lambchop, Emmylou Harris én Jamie Cullum

2 Comments:

At 8/8/06 8:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat dan te zeggen van die vermetele stem van mezelve ?
allicht eveneens naar hogere sferen vertrokken die dag..
verder een fijne tijd gekend in het dranouter van al uwer plaatsen ?

 
At 8/8/06 8:59 p.m., Anonymous Anoniem said...

En toch vond ik je tussen de heesheid door best begrijpbaar Ward!

 

Een reactie posten

<< Home