dinsdag, maart 28, 2006

Profiel

Low profile... Het lage profiel... Hoewel ik bij mezelf (en op ander vertrouwd terrein) soms best en uiteraard geheel en al terecht een grote mond opzet, weten zij die me een beetje kennen dat ik van nature nog veel meer hou van wat zich verscholen houdt. Van een profiel dat eerder laag op wil gaan in wat zich op de achtergrond beweegt van waaruit het – sterker dan zichzelf - dan toch telkens weer onverhoeds naar voren springt. Alsof het daar de bodem vindt waaruit het zijn voedsel haalt. Zo komt het dat ik graag en al voor de tweede maal present teken bij dingen als ‘De Brug’, een rubriek in het literaire tijdschrift ‘Stroom’. Stroom is immers wat het is en het doet wat moet gedaan: verstild en zonder schroom gaat het doodleuk verder met bestaan. Niet minder dan twintig keer alweer.

Stroom, nummer 20 staat na te lezen op de François Vermeulen-site.
Het nieuwste nummer bevat ook ‘Als dit hier’ een vroege versie van een gedicht van mij dat – kan ik het nog tegenhouden voor het ontspoort - alsmaar langer lijkt te willen worden...

Labels: , ,

1 Comments:

At 28/3/06 8:10 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ja prachtig! Ik houd wel van dit soort initiatieven!

 

Een reactie posten

<< Home