vrijdag, februari 24, 2006

Crypton

Als ik hier naar aanleiding van die paar fijne reacties bij het postje “Slogan” van hieronder, nu ‘ns het begrip “crypton” lanceerde...

Wat voor een beest dat mag zijn een “crypton”? Ik wil er af zijn maar volgens mij is een “crypton” een soort gevleugelde uitspraak die – tongue in cheek - nauwelijks wordt uitgesproken… Een soort kryptokronkel, ja… Een cryptogram dat net iets meer of minder mag zijn. In elk geval iets dat balanceert tussen “er net niet” of “er net wél over”… Een zeispreuk voor op een nooit gedrukte Druivelaar. 'Wie te paard radijzen plukt, is algauw verongelukt'... Raf Coppens kan hier nooit ver uit de buurt gereden zijn?

Kop in de krant van een journalist met appelflauwtes. Kleine kinkel van een slogan, bericht voor de vogels of gewoon een aantal woorden die zich bij elkaar lijken thuis te voelen als een beenzwengel op een Eurovisiesongfestival. Wie meer flauws weet mag het komen zeggen.

En vandaag, tja vandaag beperken we ons (voor onze eerste keer) tot:


De verblinde brandweerman hield het blussen voor bekeken.


In de onuitgegeven en nog op te starten reeks Cryptonnerie...

Labels:

2 Comments:

At 25/2/06 12:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

crypton !
doet me er aan denken.
laatst ontleende ik een willekeurige dichtbundel (gedichten 2004) en na wat geblader..
jawel hoor, ons aller Paul Rigolle met het gedicht 'CRYPTIEK' !
een fijne verrassing en meer dan terecht als u het ons placht te vragen..

 
At 26/2/06 9:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

Alléz vooruit! Anders alles goed, W.

 

Een reactie posten

<< Home