zaterdag, januari 07, 2006

Of was het alweer een kemel

Van de voorbije week (2006/01)

Van de voorbije week (die op deze bladzijden gekenmerkt werd door enige activiteit achter de schermen) onthouden we vooral hoe onze minister van mediabeleid Geert Bourgeois zich in een ik en een gij warempel wist te ontpoppen tot de plaatselijke Willem Tell van dienst. Met zijn kromme boog schoot hij meteen de hoofdvogel af (of was het alweer een kemel) door als gelegenheidspresentator van het radioprogramma “Wilde geruchten” de lokale vrouwelijke André Hazes (Laura Lynn, ja) als toppunt van volkscultuur naar voor te schuiven en het meisje op die manier alweer een gratis zee aan publiciteit te bezorgen. De laatste keer dat ik Bourgeois in levende lijve zag (op Sappho in Ruiselede) legde hij de hand op de verzamelde gedichten van H.H.Ter Balkt. Of ie ze – als zich nu wel heel erg outende smartlapliefhebber - ook echt heeft gekocht heb ik niet kunnen noteren. Toch een stoere jongen die Bourgeois om zich zo openlijk door zijn gevoel voor het Vlaamse levenslied te laten leiden. Waarmee ie dan toch nog in de voetsporen treedt van zijn vroegere compagnon de route Emobert. Toch lijkt Bourgeois mij een wat stoerdere uitgave. Volgens mij loopt Geert Bourgeois in zijn vrije tijd veel in korte broek en slaapt ie ’s nachts met de ramen open. Om in zijn lokale kieskring Roeselare-Ardooie-Izegem (waar, o wonder van het toeval, ook Laura Lynn vandaan blijkt te komen) de blauwvoet door het zwerk te horen klieven. Wordt ie wellicht heel rustig van! Van die blauwvoet storm op zee.

Extern

Vrtnieuws.net
Laura Lynn
Minister Bourgeois
Wilde geruchten
Bourgeois bij Lvb
Blauwvoet storm op zee, versie Bart Plouvier

1 Comments:

At 20/2/06 5:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

Bourgeois in korte broek. En ik heb net gegeten. U bent bedankt.

Origineel gepost: ivo victoria | homepage | 01.10.06 - 10:29 pm |

 

Een reactie posten

<< Home