donderdag, december 29, 2005

Aanschakeling (Sic!)

Gelezen op de voorpagina van Tribune, jawel, ook mijn lijfblad bij het Acod:

"Dat 2006 een aanschakeling van mooie momenten mag zijn."

Of een taalkemel als deze een goeie en voldoende reden vormt om mijn lidmaatschap op te zeggen. Welneen. Ik blijf een overtuiging hebben. En die laat ik graag zichzelf vertalen. Al is het, toegegeven, aldaar soms maar erg povertjes gesteld met taal en spelling... Hopelijk scheelt het on-line straks net een slokje...

Een aanschakeling van mooie momenten... Dat dit nu net hetgene is wat ik jullie ook al in al mijn gemoedsrust van kalkoen en kwartel wilde aanwensen:

een aanschakeling van goedaardige momenten in een voldragen jaar dat nog niet eens begonnen is met zich af te wikkelen...

4 Comments:

At 29/12/05 10:04 a.m., Blogger woordenaar said...

alsof het slechts een kwestie van een knopje omzetten is

 
At 29/12/05 6:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

Pas op of ze roepen je uit tot corrector bij Tribune.

 
At 29/12/05 6:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Volgens het woordenboek van Calisch & Calisch uit 1864 (de voorloper van onze Van Dale) betekent aanschakelen: "met schakels verbinden". Ook het woord 'aanschakeling' komt in Calisch & Calisch voor.

 
At 30/12/05 7:56 a.m., Anonymous Anoniem said...

@ Bernard: "Zou me wel zinnen, het generatiepact zitten verbeteren..."

 

Een reactie posten

<< Home