zondag, maart 27, 2011

Drie superlatieven

Drie uitlatingen met de allure van een superlatief, en dat voor één & dezelfde zondag:

1. "Om al dat moois is 'Ontij' van Anneke Brassinga veruit de beste dichtbundel van 2010!"

(Carl De Strijcker in Vlaanderen nr. 334)

2. "Het vervolg liet iedereen met open mond achter. Telkens wanneer men dacht: nu is het over, legde Fabian Cancellara er een fonkelnieuwe laag bovenop. Hallucinant!"..."Zou hij nu écht geen motortje... nee dus, uiteraard niet. Alleen maar machtige dijen, een sterk hart en een wil van gewapend beton".

(Paul De Keyser in Het Nieuwsblad op zondag 27/3/2011).

3. "De maagd Marino, het laatste boek van Yves Petry, vond ik schitterend, briljant. En ik denk dat Petry ook zo iemand is als ik, die uitroept: laat mij in godsnaam gerust, ik moet mijn oeuvre maken."

(Jeroen Brouwers in Knack-Wereldtijdschrift nr. 1 - 20/3/2011)



Labels: