woensdag, november 26, 2008

Slappe sla gelijk

Je gelooft je ogen niet maar het is nog lang niet over. Met droe-hoefheid neem ik kennis, met verslagenheid moet ik melden dat we ‘m nog lang niet hebben gewonnen, de strijd. Gisteren heb ik dat van lieverlee, en op weg naar het Waregem van al mijn plaatsen (Een italiaan! En een niet onaardige: Al Valentino da Vito…), met eigen ogen moeten vaststellen. Dat er geen houden aan blijft aan die gedrochten! Dat het een eeuwige winterkanker is! Dat ze maar blijven kleven en plakken als valse akkerwinde... Ergens in de Vijfseweg of bijna in de Stormestraat, ik wil er af zijn, maar daar hing ie wél, het eerste gedrocht van het nieuwe jaar. Een walgelijk aartslelijk geval van plastic. Slappe sla gelijk. Van kwaad naar erger blijft het gaan! Zo mogelijk nog net iets erger zijn ze dan een BV die fleemt en flapt, zich als een donsdeken vermomt en tracht op wel zeer poëtische wijze. Strovuur volstaat allang niet meer als behandelingsmethode voor de rooie monsters. Een heel regiment van lopend vuur hebben we nodig. Verlos mij! Help er ons van af!

Blijven tekenen dus die brandend actuele Weg-met-de-gevelkerstman-kwestie van Klabadaster!

Labels: , ,