vrijdag, april 13, 2007

Klinkklaar (Lijstje/20)

Lijstjes... Ik blijf ze maken. Ik blijf ze overschrijven. Hitlijster zonder nest, levend in de hoop op lange lente en onbestaande orde. Onbegonnen werk. Geintje, schijntje. Klinkklare onzin. Zeker wie op het navolgende lijstje figureert zou zich plaatsvervangend schamen. Afdoen dat hele gedoe. Als Onzin. Klinkklaar. Alsof het leven uit rijtjes en goeie orde kan bestaan. En toch sluit ik mij minstens één keer per dag aan bij wie, net als ik, het vergeefse zoekt. Voor wie signalen zoekt die niet eens signalen zijn. Laat ik mij vandaag dus maar 'ns aansluiten bij wat ene Resse (Luk Vanrespaille - Gedoemd tot denken en dichten) voor ons heeft rechtgezet... En die Ludwig W., wel die mag ook voor mijn part tweemaal in het kransje opdraven... Want tien is tien. En het is (zoals je dat natuurlijk zelf ook al had kunnen bedenken) nooit genoeg!

1. Simone de Beauvoir
2. Henri Bergson
3. Ernst Bloch
4. Jacques Derrida
5. Paul Feyerabend
6. Friedrich Nietzsche
7. Charles Peirce
8. Richard Rorty
9. Ludwig Wittgenstein
10. Ludwig Wittgenstein

Vindplaats: Een kransje van 10 "20ste-eeuwse" filosofen. Lijstje aangetroffen op Resses Blog.
(In de reeks: "Vrijdag een dertiende? Eén remedie: blijf thuis en herlees de filosofen! Overigens is Luk Vanrespaille bij Koan, dat moet treffen, de... dertiende blogger... Het kon op zichzelf al een titel zijn...)

Nog extern: Wie is er bang voor vrijdag de dertiende? (Kennislink)

Labels: