donderdag, april 13, 2006

Vladimir of Estragon

Vandaag een dertiende. Maar nog geen vrijdag! O neen, geen vrijdag. Eén donderdag lang mag voor ons voldoende zijn. Niks bijzonders. Wij, die Wachters zijn, weten waarop er wordt gewacht. Geen ervaring met planken. Niet speciaals zal onze kleding zijn. Alleen Vladimir of Estragon, parkerend in de waag van wachters. Gewogen. Een wig gedreven, een fotoshoot op de Gentse Korenmarkt. Pakpaard. Tandem. Godot. Vandaag en alle dagen… Alsof het Wachten eigen is aan ons en wij bij het Wachten horen. Een halve eeuw later en nog, vandaag en alle dagen, nog zal het Wachten ons niet vergaan.

Vandaag zou Samuel Beckett 100 jaar zijn geworden. Tussen 6.00 u. en 16.00 uur vindt als herdenking daarvan op de Gentse Korenmarkt “Beckett op zijn plaats” door, het startschot van het kunstenproject Alles en niets. Zul jij mij zien, en ik jou, zelfs als ik er alleen in mijn gedachten ben?

Update - Vr 14/04/2006
Een verslagje staat ondertussen bij Vrtnieuws.net

2 Comments:

At 14/4/06 8:14 a.m., Anonymous Anoniem said...

Een Wachter te zijn, dat bevalt me wel.

 
At 14/4/06 8:58 a.m., Anonymous Anoniem said...

Een wens die ik graag met jou mag delen!

 

Een reactie posten

<< Home