dinsdag, september 13, 2005

Geheime Lokaasje

In de reeks: Ik versta niet alles maar ik kan het best begrijpen lees ik bij Cornelis Van der Wal iets wat mij zeer aanspreekt.:

"Moarn sil ik op in Geheime Lokaasje, mar net fier fan myn hûs, besit nimme fan in Karavan om dêr oan myn Novelle en myn Poëzij te wurkjen. Dit hat fan gefolgen dat ik de kommende 14 dagen myn logke net byhâlde sil, of der moat driuwende oanlieding ta wêze. Ik kom wol alle dagen eefkes thús om de meel te tsjekken en ... bamy te sieden. En Farsk, de Griene Fee, hâld ik fansels ek by!"

Ik ben zelf net terug van en daardoor fris en monter opnieuw in het bezit van de rare illusie dat ik hier terug zou zijn (Hier? Hoedan en waar? En waarvandaan?) of ik heb al na enkele dagen alweer heimwee naar mijn eigen Geheime Lokaasje. Pakkend is dat. En voor deze jongen bijna klinkend als een Lokaas van jewelste!

Totaal niet ter zake doende opmerking daarbij: Zijn de Friezen soms de West-Vlamingen onder de Nederlanders?

2 Comments:

At 13/9/05 8:15 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ze zijn wel even onverstaanbaar.

 
At 13/9/05 9:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

Met het West-Vlaams heb ik het anders betrekkelijk makkelijk...

 

Een reactie posten

<< Home