woensdag, maart 25, 2009

Klimplanten

Wat zijn wij? Nauwelijks meer dan wat gescharrel; klimplanten die omheen onze iconen groeien... Het beeld is wat krakkemikkig. En zo zag Nand Buyl er zelf ook wat uit. Op het eerste zicht wat krakkemikkig. Gedeukt. Gebuyld. Maar wat een schoonheid lichtte in zijn ogen op. Wat ging er niet leven én broeien toen hij de kamers binnenkwam! Toen hij voor de zoveelste maal iemand neerzette die je zelf kon zijn... Zelf had ik het geluk om hem nog vrij recent aan het werk te zien. In “Visiting Mr Green” van het Raamtheater. Vijf jaar geleden, hier in de Feniks, op de wel zeer plaatselijke planken. Achteraf schreef ik er nog iets roerends over. Op 6/3/2004 alweer… In de vroege skyneteditie van dit Arcadisch wingewest. Daarin, zie ik, zette ik maar wat graag nog een traaggroeiend boompje op. Over hem en over zijn talent. En over de Kunst in dit leven Nand Buyl te zijn. Dat is nu voorbij. Ik zag hem graag, Nand Buyl. De dood zorgt voor veel leegte in de wereld.

Extern:
Vlaanderen rouwt om Nand Buyl
Visiting Mr. Green
Nand Buyl bij Wikipedia en bij Klara

Vanaf dinsdagavond 24 maart kan er een rouwregister voor de overleden Nand Buyl ondertekend worden in de KVS (Koninklijke Vlaamse Schouwburg) Box aan de Brusselse Arduinkaai 9.

Labels: ,

1 Comments:

At 28/3/09 2:51 p.m., Blogger Soetkin Rigole said...

Kort nadat ik het nieuws over de dood van Nand Buyl dinsdag in de ochtendkrant had gelezen, stond ik wat verweesd bij de bakker en toen heb ik maar een gebuild brood besteld.

 

Een reactie posten

<< Home