zaterdag, september 17, 2005

Hoe schoon

Af en toe, je kent me, mag ik me graag wentelen in de sentimentele gloed van een folklore die allang niet meer bestaat maar die wel nog mooi in stand gehouden wordt. Echo van toen: Strompel, mompel, kom naar buiten: De koers is daar! Weliswaar geen Belgiese zondag gisteren maar toch een feestelijke vrijdag om U tegen te zeggen. Onder het motto: J'ai deux amours (én nog veel meer) ging het ijlings terug naar het dorp van oorsprong. Hoe schoon was mijn dorp? De vraag wordt elk jaar wat prangender want elk jaar mis ik er wel iemand meer. Niettemin is het aardig om één dag lang helemaal terug te zijn in het allereerste court-circuit van toen en ooit, Het Koolskamp van al onze plaatsen. Alwaar, schrik niet van de hoofdletters, gisteren net als elk jaar Het Kampioenschap van Vlaanderen werd verreden. Bij Bitossi kon er - voor wie d'er zin in zou hebben - zelfs een verslagje af.

2 Comments:

At 17/9/05 6:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

gorik verdraaid !
maar wat erger is: mijner afwezigheid !
moest gaan voetballen in westerlo..
zonde dat wel

 
At 18/9/05 7:47 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wedden Ward dat we volgend jaar samen met Gorik G. onze gram gaan halen waar ie te halen valt...

 

Een reactie posten

<< Home