zondag, september 18, 2005

Buit

Voor C.

Hoewel intussen al op drie in de toptien en iedereen er omheen zowat al gekgemaakt door alle media-aandacht, heb ik er pas gisteren voor het eerst de hand op mogen leggen! Een vriendin had het boek gekocht in het ons bekende en lieflijke T. . En even had ik er niet terug van. Perplex zeeg ik neer in de zetel (waar ik al zat). Kleine knappe uppercut. Verbluffende aanblik. Buideldier van een boek! Een boek als een Buit! Zwerm, van Peter Verhelst! Een boek dat zo duidelijk als wat al bij de eerste blik in staat lijkt om straks alles en iedereen omver te blazen waar ie bijstaat. Een boek met Ambitie (waar overigens niets verkeerds mee is). Een boek met Bedoelingen, zo groot als Het Land van Belofte... Een boek met de uitwerking van rood vlees op jongemannen. Om bij te huilen, en om bij te schrijven. Om dazend en dizzy bij te zitten kijken wat er gebeurt als plots op een dag de Taal gaat Zwermen. Voor wie van Tongkat hield is dit het vervolg! Open met die doos!


PETER VERHELST Zwerm. Geschiedenis van de wereld. Prometheus, Amsterdam, 666 blz., 24,95 euro.

Extern:
Zwerm bij "De Tijd"
Voorpublicatie bij NTG :
Inwijkeling Marc Reugebrink over (o.a.) Zwerm.
Peter Verhelst HemZelve

En via Google ook nog een andere lezer gevonden die mij aardig lijkt! :

2 Comments:

At 18/9/05 4:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

peter verhelst!
heb me net "zwellend fruit" aangeschaft en oh, het kan me zó bekoren! maar niets boven de memoires uiteraard..
hoe bevalt "zwerm" je?

 
At 18/9/05 4:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

en tongkat! hoe kon ik dié vergeten?!

 

Een reactie posten

<< Home