dinsdag, maart 23, 2010

In memoriam Marco

Schoonheid, vinden sommigen, kan de mens op een dwaalspoor brengen. daar stel ik tegenover, dat dit probleem in de mens gelegen is, en niet in de schoonheid. want die bestaat enkel ter wille van zichzelf. Zij ademt belangeloosheid. Dus wat kan ze verkeerd doen?
Er valt hier natuurlijk evenveel tegen te zeggen als voor. En nu ik dan toch vrij ben, kies ik voor. Dat zijn twee vliegen in een klap: ik consumeer mijn vrijheid, en vind een onderwerp van toewijding.
Wie nu denkt dat ik mijn kast vol heb staan met porseleinen herderinnetjes, vergist zich. Ze zitten in mijn hoofd
.”

In memoriam Marco Van Zon, kunstenaar van hout en wolken, die hier zondagavond in de buurt werd... doodgereden door een dronken vluchtmisdrijver. Van Marco Van Zon was recent nog werk te zien in de mooie dubbeltentoonstelling Peninsula versus Montanus die een verbond sloeg tussen de Nederlandse galerij Peninsula en onze Montanus 5. Via deze weg bied ik familie, vrienden en bekenden van Marco ook mijn gevoelens van medeleven aan.

Oorsprong tekst: Aanwijzingen - Marco Van Zon
Extern: “Kunstenaar komt om het leven na aanrijding
(Nieuwsbladbericht)



Labels: ,