donderdag, november 22, 2007

Het Alsof

Ik heb zin om alles omver te blazen, zegt hij. De glimlach sterft op zijn gezicht. Ik waarschuw hem. Als hij niet oplet, zeg ik, is gelukzaligheid de enige indruk die ik ooit nog van hem wil overhouden. Het is stil op het platteland vandaag. We staan aan de rand van het veldje voor het huis. Er is gras gezaaid. Hobby- of sportgras? waag ik. Hij hoort mij niet en kijkt alleen maar voor zich uit. Hij heeft een Persil-fles van plastic (of is het Javel La Croix, ik kan het opschrift niet meer lezen) omgebouwd tot een windmolentje. Zo mag ik hem: hij kijkt alsof ie het warm water heeft uitgevonden.

Het Alsof is een land dat zo groot is dat je er in kan wonen.

Uit: "De man met de leesbril". Het Alsof, dinsdag 6 november 2007.. Dagboekfrasen (12).

Labels: ,