zaterdag, juli 21, 2007

De witte wijn

Het is (5)

Het is de structuur van het hoefblad. De lengte van het jaagpad. Het is het groen dat mij vergezelt. Het werkwoord fietsen dat mij als een zadel draagt. Nationaal, een feestdag en een schot. De witte wijn van mijn wereld. De rode bonbon die de tongen kleurt. Het is een zomer die voorbijgaat zonder dat hij is opgedaagd. Het Urbino en het Albi waar de mussen gapend van de hitte uit hun boom gevallen zijn. Het zijn de registers. Je telt ze en je stalt ze uit. Het is de taal die in die registers staat en haast niet (meer) van deze wereld is maar van een geheel dat alleen bestaat uit papier. Uit de wereld van het alsof. Uit de taal van het Bijna fictief en toch reëel. Want niets vind je uit dat niet bestaat. Het is. Op papier is het. En het is.


Labels:

3 Comments:

At 21/7/07 6:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zat daarnet naar de bruine gespierde(soms knokige) benen van mijn favoriete sportbeoefenaars te kijken en dacht ineens aan je site.....eeuwen was het geleden dat ik hier kwam lezen...schaam op mij!!! Jouw goochelen met woorden blijft me verbazen....mooi !!!

Patricia(die nu eventjes ontbreekt)

 
At 21/7/07 9:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

En, genoten van die benen, Patries?

 
At 24/7/07 6:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

Niet alleen van de benen(shaved leggs mmmm) gewoon van de tour in zijn geheel....dopingperikelen of niet....ik blijf het mooi om zien vinden.....

 

Een reactie posten

<< Home