woensdag, juli 11, 2007

Dichter kan het niet












Dichter kan het niet


Dat het zot zou zijn om er niets over te zeggen.
Hier. En misschien ook elders.
("'tsoe zot zien")

Dat het pakt, of plakt.
Dat het is wat het is.
(“datiswadatis”)

Bouwverlof. Kortrijk Congé. BudaWeb.
Dichter kan het niet.
Of wel niet soms.

Wat in elk geval waar is, is dat er komend weekend in Kortrijk tijdens de zinderende nacht van het kunstenfestival Kortrijk Congé dichters zullen zijn. In alle maten! In een heel speciale tent die door het kunstenaarscollectief Het Paktglorierijk triumviraat van Lieven Neirinck, Jan Bossier en Jef Byttebier - ontworpen werd (en uitgepakt) treden in de nacht van zaterdag 14 op zondag 15 juli 2007 vijftien dichters op. Hun voordracht kun je van 23 u tot 02 u. meemaken in de tuin van Hotel Messeyne, Groeninghestraat 17, Kortrijk. Een 1-op-1-voordracht wordt hun deel. De dichters: Lut De Block, Frank De Crits, Alain Delmotte, Joris Denoo, Arne Deprez, Philip Hoorne, Ruth Lasters, Tine Moniek, Paul Rigolle, Olaf Risee, Xavier Roelens, Willy Spillebeen, Jan van Meenen, Toon Vanlaere en Herlinda Vekemans. Van Herman Leenders, Sylvie Marie, David Troch en Frédéric Leroy zullen audio-opnames te horen zijn.

En zeg maar dat iedereen welkom is!
(Zegmo da iedréén magkomn)

Labels: , ,

2 Comments:

At 11/7/07 8:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Of de duivel er zijn staart in roert: vakantievlucht naar Lisbao vervroegd. Op het eigenste moment van jullie optreden met Trui in het luchtruim hangende zal ik in gedachten bij jullie zijn.
In elk geval doe ik er nu zondag zeker de groeten aan Herman ... en Pessao!
Mag ik bij deze alle optredende dichters veel succes toewensen.
Ik had er dolgraag bij willen zijn.
Weet dat mijn hart nu wel even bloedt!

Jan v m

 
At 11/7/07 10:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jammer Jan, maar doe ze daar van mij maar de groeten!

 

Een reactie posten

<< Home