donderdag, februari 22, 2007

Voor de vossen

De gedichten… We blijven ze schrijven. Tot ze bestaan. En er iemand komt die ze wakker leest…

Tussen twee uitzieksessies door van wat een lijfarts graag als een “grippaal syndroom” omschrijft, kom ik – rijkelijk laat, ik geef het toe -
nog ‘ns terug op “Zeven dichters, Zeven jaar later” van zondag laatst. Een klein en fijn festivalletje, zo omschreef ik eerder al het poëtisch aperitief in het Vossenhol. Zij die er waren in Tielt zullen met ons getuigen dat daar geen enkel adjectief van is gelogen. Bob De Moor toonde zich opnieuw de causeur die hij altijd al is geweest. De eeuwige verzuchting "door zo’n Bob zouden wij ons – beneveld of niet - elke dag wel willen laten thuisbrengen" blijft dus ook nu weer gelden. Lize Accoe was wat ons betreft een revelatie die nooit lang een publiek geheim kan blijven. Blanke bolster, zwarte pit… We zijn erg benieuwd naar wat we van haar ongetwijfeld nog te horen krijgen. En de dichters, tja die deden niet of nauwelijks onder. Een klein extractje van wat ze zondag voor de vossen wierpen is dank zij de goeie zorgen van Sylvie Marie al enkele dagen in de vergaarbakjes van You Tube te bekijken. Graag geef ik ook ik hieronder nog ’ns de passende linkjes:

Magda Castelein
Patrick Cornillie
Frédéric Leroy
Fransiska Louwagie
Paul Rigolle
Toon Vanlaere
Hugo Verstraeten

Zeven Dichters? Zeven Dichters!
Nieuwe afspraak in… 2014?

Zeven dichters – Editie 2000
Zeven dichters – Editie 2007

Labels: ,