vrijdag, december 15, 2006

Kermis (Citaat/Citaten)

" Hij droomt misschien, wat speelt er allemaal in hun hoofd, die kermis, dat draait rond in hun gedachten. Hij kwam op de koer, achter het magazijn, steekt mij op, steekt mij op, zegt hij, ik wil het plein zien. Ik zeg nog, ge zult er moeten van profiteren, het is uw laatste kermis voordat ge zult moeten kunnen rekenen en schrijven. Ze zijn begonnen, zegt hij, en ik steek hem op. Oh, zegt hij, kijk ze zijn aan het meten, heel het plein aan het verdelen met vier vijf man, lijnen aan het trekken, gestreepte paaltjes aan het inkloppen en alles aan het opschrijven, tot aan de muur hier, gaat ze zo dicht staan dees jaar, Doornaert, zo dicht bij ons huis?"

Doornaert, in Montagnes Russes, Filip Vanluchene, De Tijd
Amsterdam: International Theatre & Film Books, Antwerpen: Bebuquin - 1995

Extern: Vastgeroest tussen Lichtervelde en Lendelede

Rubriek: citaat/citaten

Labels: