dinsdag, september 26, 2006

Wakker (Citaat/Citaten)

“Ik wil de lezer aanzetten tot traag en geduldig lezen. In ruil schenk ik een grote dosis literair genot terug. Overigens raad ik wel af mijn boeken te lezen als je moe bent. Ik schrijf nu eenmaal boeken voor wakkere mensen. Dat speelt een beetje in mijn nadeel. Wakkere mensen lopen helaas niet dik gezaaid. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen bestand is tegen de verbale energie en de stilistische levendigheid van mijn boeken, net zoals oude mensen vaak niet meer tegen de drukte kunnen.”

Yves Petry in de MorgenUitgelezen, woe 20 september 2006

Yves Petry zit duidelijk niet verlegen om een handvol grote woorden meer of minder. Misschien moeten we nu eindelijk ook maar ‘ns een boek van hem gaan lezen.
Op de leeslijst: Yves PetryDe achterblijver – de Bezige Bij, Amsterdam, 286 p., 18,90 euro

Rubriek: Citaat/Citaten

Labels:

1 Comments:

At 4/10/06 11:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

Beste Yves,

Slechte marketing. Iedereen is moe vandaag.

 

Een reactie posten

<< Home