zaterdag, oktober 01, 2005

Het lijkt Orkut wel...

Waar we van houden? Wat de aard van de humor is waar we van houden? Soms durft men dat mij zelfs te vragen. Zomaar op de man af: Hou je van droog/sarcastisch, intelligent/gevat, onschuldig, lollig/slapstick, absurd/vergezocht, vettig/mollig, ordinair...???
Het lijkt - Jantje Krediet kennen we niet - warempel Orkut wel.

Ja, zeg ik, al deze vormen van de lach (en de vergetelheid) kan ik koesteren. Tot de mildheid toe. Tot het gebulder mij raakt. Maar af en toe, da's al meer gebeurd, mag het voor mij zelfs heel, heel erg goedkoop en flauw. Net zo flauw als het leven zelf mag de humor zijn. En vaak in de vragende vorm! Beetje grof ook in de ochtend. Zoals daar is die vraag die ik zojuist in mijn mailbox vond:

Waarom al die orkanen vrouwennamen hebben?

Als ze aankomen zijn ze nat en wild
maar als ze vertrekken hebben ze wel je huis en je auto mee...


(via L.D. die natuurlijk weer van niks zal weten als zijn vrouw hem straks voor een volle zaterdag de deur uitgooit...)