dinsdag, april 05, 2005

Krokkerig


Nee, de Kelk van Bloem, waarmee de mooiste "tweede bundel" van een dichter wordt beloond, kwam zaterdagavond niet vanuit Steenwijkerland mee naar Vlaanderen. Heer Hoorne en Heer Meuleman kregen het niet voor mekaar. De prijs was voor Koffers Zeelucht, de tweede (mooie) bundel van Hagar Peeters. Philip Hoorne brengt op zijn weblog wel een krokkerig verslagje uit. Krokkerig zijn we aldaar van hem gewoon trouwens. Bart Meuleman, die hoewel medewerker aan de "Encyclopedie van fictieve Kunstenaars" zelf helemaal echt is, hult zich inzake Bloemen en Bekers voorlopig in stilzwijgen... Maar hij krijgt op 22 april e.k. dan misschien wel, als het even meezit, niks minder als de enige echte VSB-prijs... Het weze hem zeer gegund, al zijn we zelf, zoals bekend een fan van " Anti-canto's en andere Astatica's". Wat wel bedenkelijk is als je 't verslag over de J.C.Bloem-prijs leest, is dat er voor deze prijs amper 17 inzendingen zouden zijn geweest. Daar moet ik even van gaan verzitten. Zijn er dan in elke periode van drie jaar maar 17 dichters die een tweede bundel publiceren? In dat geval wil ik al die eendagsvliegen niet helemaal alleen te eten geven... Vraagteken!


2 Comments:

At 5/4/05 11:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wat is krokkerig, Paul?

De Bloemprijs is tweejaarlijks. Het verraste mij dat er zoveel inzendingen waren. Een tweede bundel kan een dichter maar één keer hebben.

Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd wie die andere 12 dan wel waren. Mits veel speurwerk, waar ik geen zin in heb, zou dat achterhaald kunnen worden. Een superdatabank voor poëzie waarin alle uitgebrachte bundels worden opgeslagen, jammer dat zoiets niet bestaat.

Ik zal het even vragen aan Witlof-en-ereprijs, misschien heeft die wel tijd om zoiets te beginnen.

 
At 5/4/05 9:43 p.m., Anonymous Anoniem said...

Misschien iets als krokant en knapperig in 1 moeite door, Philip... Het stond er ineens maar wat het betekent?

 

Een reactie posten

<< Home