maandag, november 15, 2004

Gelijk

Als het oude lemma waarin luidt dat winnaars altijd gelijk hebben nog altijd klopt dan heb ik gisteren voor één keer wel heel erg mijn gelijk gehaald. In 'het Izegem van al mijn plaatsen' (stad van bustels en skoenn) werd mij gisteren immers de "Dertiende poëzieprijs van de Stad Izegem" toegekend. Erg goed besteed, vind ik dat, die tweejaarlijkse prijs! Er waren niet minder dan 174 inzendingen van 3 gedichten en de jury, bestaande uit Christiaan Germonpre, Gwy Mandelinck, Willy Spillebeen en Jooris Van Hulle waren helemaal niet ontevreden met het bereikte peil van de inzendingen. Tot op het einde dongen voor de prijs ook nog gedichten mee van Rita Van Hauwermeiren, Patrick Cornillie, Leen Crombez, Wim Menheer en Mark Meekers. De prijs bij de jongeren was weggelegd voor Anne-Sophie Van Wesemael. Een gelegenheidsuitgave bevat gedichten van de voormelde dichters en dichteressen. Alleen jammer dat bij het afdrukken van mijn gedichten niet minder dan twee ernstige tikfouten zijn gemaakt. Mijn winnende inzending bestond overigens uit drie gedichten uit een op stapel staande cyclus "Insel Hombroich", geïnspireerd op het gelijknamige museum in de onmiddellijke omgeving van Düsseldorf. Overigens heeft ook de "banner" die al een tijdje bovenaan deze Arcadische bladzijde mag zweven alles met dat museum te maken. (Waarover later wel 'ns meer).

Update: Omdat ook 'Banners' net als het leven zelf nogal 'ns van plaats kunnen wisselen (en het hier bovenaan deze bladzijde af en toe wel 'ns wat anders mag zijn) hangt de Insel Hombroich-banner ook nog 'ns afzonderlijk op deze plaats te kijk.