woensdag, december 28, 2005

Mellow als

De liedjes! Ook tussen kerst en nieuw blijven ze doen waar ze zin in hebben. Ze blijven gaan en komen. Van waar je zelf ook mag komen. Waarheen je zelf ook gaat, geen dag gaat voorbij of ze lopen met je mee. Meelopers zijn het! Niemendallen, dikkenekken, kuitenbijters... Deuntjes en dreuntjes... Alomtegenwoordig zijn ze en alomtegenwoordig zullen ze blijven. Zo ver je je herinneren kunt, uit de diepte van al jouw tijden, blijven ze komen.

You can forget all your troubles, forget all your cares, so go downtown, where all the lights are bright...

En het blijft maar duren. Na al die jaren lijkt het bij mij wel een tweede natuur geworden.... Absolute aanleg heb ik, een zevende zintuig. Ik blijf hen dulden en dromen. Ze vergezellen mij als spreeuwen. Zwarte vodden, kladwerk in al mijn kale bomen.

Four strong winds that blow lonely, Seven seas that run high,
All these things that don't change, Come what may.


Turn my back on het sun... Of steenkoud in volle winter: mellow als the month of may... Zacht en sappig als alleen mei (en Betty Mellaerts) kunnen zijn. Carole King for ever. Al die kleine blote liedjes. Finterduin of melig, goedkoop, morantisch...

Vaak hartverscheurend zijn ze in staat om te doen waarin duizend gedachten niet slagen: ze blijven hangen in het hoofd tot het gaat zingen...

In de reeks: "Win een vol sportpaleis en schrijf eindelijk zelf ook 'ns een nieuw lied".

2 Comments:

At 28/12/05 3:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Tussen ach en wee door (wegens uitverkoop van David Gray) even de allerbeste wensen voor 2006. Het hele jaar belooft ongetwijfeld een even intens en gelukzalig, langgerekt concert te worden (tenminste, ik hoop het met jullie).

 
At 29/12/05 7:14 a.m., Anonymous Anoniem said...

Jij ook, Beck! Al het verzameld werk van het goeie, want wat goed is mag ook hier lang duren!

 

Een reactie posten

<< Home