zaterdag, augustus 20, 2011

Zuurstof

Moeilijk... Moeilijk om een bericht als dit niet met Jef en met de wereld te willen delen. Jef Neve op zijn thuissite:

In respect for all the victims of Pukkelpop, I'll speak in my mother tongue for this message.

"Met grote afschuw vernam ik afgelopen donderdag wat er gebeurd is in Hasselt. Ik was in Parijs op dat moment. Eerder op de dag had ik nog onze boekingsagent aan de lijn, want blijkbaar hadden een aantal groepen afgebeld voor vrijdag. Daarop kwam in allerijl de vraag of ik toevallig vrij was zodat we met Gabriel Rios de affiche konden invullen. Ook mijn goede vriend José James zou spelen diezelfde dag.Ik was eigenlijk op vakantie in de Franse hoofdstad, en een plotse onderbreking van onze (korte) vakantie moest wel overlegd worden met mijn vriend... Enkele uren later leest mijn vriend de onheilspellende berichten over het festival. Sindsdien heeft het ons niet meer losgelaten. Wat is het moeilijk om te aanvaarden dat de natuur altijd de sterkste is: wat een prachtige avond vol liefde voor muziekliefhebbers moest worden, is uitgedraaid op een regelrechte ramp, een oneerlijke strijd waar alleen maar verliezers zijn... Ik heb het grootste respect voor iedereen die goed heeft proberen te handelen in extreme omstandigheden.

Ik wil deze nieuwe compositie opdragen aan iedereen die daar in Hasselt was. Het is een demo, work in progress, mijn computer als je wil, maar ik weet zeker dat je de boodschap verstaat. Ik heb stukje muziek 'Zuurstof' genoemd. Het begin van alles. Je kan er hier naar luisteren.
"

©Jef Neve


Labels: ,