dinsdag, juli 11, 2006

Por


















Het wereldkampioenschap voetbal zit er op. Laat ons herademen! Hoewel ik moet toegeven bij momenten net zo Hoorne-dol te zijn op het spelletje als Heer Hoorne zelf, zal ik mij de voorbije editie van het WK Voetbal graag blijven herinneren als diegene waarvan ik de finale gezwind aan mij voorbij liet gaan. Er zijn nu eenmaal videotoestellen en de reden was even dwingend als aangenaam. Op dezelfde finale ogenblikken immers stond David Gray, de enige echte, als ultieme rechtsbuiten uit te halen op het 25° Cactusfestival. En hoe! De man die een perfecte kruising kon zijn tussen Wim de Vilder en Wayne Rooney stopte met de ene broze hit na de andere iedereen die dat maar wilde onder de Brugse grasmat. David Gray heeft de reputatie een ‘thuisknutselaar’ te zijn. Op het Cactusfestival was daar niets meer van te merken. Hij bewees ook op het podium een ware thuismatch te kunnen spelen. Sommigen vinden Gray maar niks. Wellicht bij gebrek aan vuile tackles. Ik geef toe, tenzij je iets lelijks over zijn zuster zou vertellen hoef je van David Gray niet meteen een kopstoot te verwachten maar de Minnewaterpor die hij ons zondag wist te geven hield niettemin aan de ribben. Sommigen vinden Gray maar niks. Ik roep hem bij deze uit tot de Eerste Cactusfluisteraar par excellence in een park vol Minnewater. Na!

Extern:
Gray en het Cactusfestival bij monde van een aantal Anton Coene-foto’s
© Foto 1: Paul Rigolle - © Foto 2: Socceraid bij David Gray

7 Comments:

At 12/7/06 10:39 a.m., Anonymous Anoniem said...

Je was er toch !

 
At 12/7/06 11:40 a.m., Blogger Paul Rigolle said...

En jij dus ook!

 
At 12/7/06 2:39 p.m., Anonymous Anoniem said...

had hem graag bezig gezien
maar elders was natuurlijk wel de squadra azzurra bezig..

 
At 12/7/06 6:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jazeker, stond tot 19 u. in mijn kraampje, daarna op het festivalterrein. De muziek is grotendeels aan mij voorbijgegaan, eigenlijk, want ik kwam enkele oude studiegenoten tegen. Zo gaat dat dan he :-).

 
At 13/7/06 8:00 a.m., Blogger Paul Rigolle said...

Moet eerlijk toegeven, sr sonido, dat mijn bezoekje aan 25 jaar Cactus een nogal blitzerig karakter had. David Gray die stond al maanden aangestreept en Erykah Badu 'nam' ik ook nog mee... Verder is het hier al Terras wat de klok (en de bbq) slaat. De Zieta-special (http://www.focustv.be/articles/index.jsp?articleID=21781§ionID=188&siteID=33) gaf mij wel een idee van wat en wie ik dit keer op Cactus heb gemist. En dat was, zo te zien, echt niet min! Jouw kraampje bezoek ik dus graag een andere keer!

 
At 13/7/06 1:45 p.m., Blogger Ann said...

Het meisje met het felgroene rokje, dat was ik...

 
At 13/7/06 3:18 p.m., Blogger Paul Rigolle said...

Had ik daar toch maar wat beter op gelet!

 

Een reactie posten

<< Home