zaterdag, juni 18, 2005

Wecker

Joris Denoo blijft een dichter naar ons Linkerhart. In het recente nummer 3 van Poëziekrant (waarin hij zich ondermeer in het niet onaardige gezelschap van Vrouwkje Tuinman, F. Starik, Gerrit Krol, Ben Cami, Ted Hughes, Jess De Gruyter - een knappe debutant! -, Bart Janssen en Stefan Hertmans bevindt) heb ik nog maar net genoten van "Oblomow in Handzame", een soort oefeningen in langzaamschap, of ik kom nog veel meer facetten van de dichter op het spoor. Blijkt dat Wecker van de wind Denoo, sinds enkele maanden in het rijtje van iedereen ook al aan het webloggen is geslagen. Via de wat rare plaats van het seniorennet lossen de Denoo-heteroniempes elkaar van geen vin. Donderdag 007, joris53marius81, Eric Otonne en Geraldine Roslare, het lijkt wel allemaal familie van en met elkaar te zijn. Brief aan mijn zoon/Hersenstorm (Joris Denoo), Deze kant boven (Bjarne Donderdag), Meester in de Vakken (Eric Otonne) en Moord! (van Geraldine Roslare), ik heb een zwaar vermoeden dat het één voor één wel 'ns hoofdstukken kunnen zijn uit de boeken van eenzelfde niet te stelpen bron.
"Ik geraak er geen wijs uit", zeggen ze hier in het Handzame van al mijn plaatsen, "en zeker niet aan diene jongen met zijn Varkenshaar..."

Ps. Naar ons gevoel lijkt het ondertussen stilaan tijd geworden dat onze vrienden van Poëziekrant eindelijk 'ns aan een stevige update beginnen te denken. Op de Poëziecentrumsite dateert het laatste nummer immers al van december 2004.

2 Comments:

At 19/6/05 9:14 a.m., Anonymous Anoniem said...

ja een update mag er indedaad wel eens komen!

 
At 22/6/05 12:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ze hebben misschien thee van komkommerkruid gedronken. Dan volgt nepenthe snel...

 

Een reactie posten

<< Home